poniedziałek, 16 września 2013

Various - The Art of Chill 4. Mixed by The Orb (2007)

Data zakupu: 2 lutego 2010 roku

Kolejny składak z muzyką elektroniczną zmiksowany przez zespół The Orb w mojej kolekcji. Właściwie prawie wszystkie składaki tego typu posiadane przeze mnie są w jakimś stopniu powiązane z Orbem. I w dodatku prawie wszystkie są ambientowe. Cóż, tak lubię. W momencie ukazania się składaka The Art of Chill 4 byłem zachwycony, szczególnie płytą nr 2. Dużo nawiązań do wytwórni Kompakt, bardzo ambientowe kompozycje oraz nowy utwór zespołu, z nieopublikowanego w tamtym czasie albumu The Dream (jak się później okazało był to jeden z najlepszych utworów na płycie) tworzyły cudowną mieszankę. Płyta nr 1 trochę rozczarowywała zbytnim wymieszaniem utworów delikatnych z tymi mocniejszymi (jak kawałki Transmission i Rootmasters) oraz zbyt dużym udziałem muzyki klasycznej i jazzu. 

Obecnie album mnie nudzi - w sumie nie pojawia się na nim nic, czego Paterson nie skompilował by wcześnie - a kiedyś robił to lepiej. Płyty nr 2 nadal słucha się przyjemnie, ale rzadko do niej wracam. Gdyby ten składak złożony był jedynie z tego  drugiego krążka...

Była to jedna z ostatnich płyt wydanych przez zacną wytwórnię Platipus - padła chyba rok później. Album wydany ładnie, w kartonowej obwolucie, z ciekawym tekstem w środku.

Ocena muzyki: 3/5 | Link do Spotify

Okładka

Tył

Kartonik i pudełko

Porównanie tyłów - kompletnie inna grafika

Bok

Płyta nr 1 - ta gorsza

Płyta nr 2 - ta lepsza

Rozłożona wkładka

Wnętrze wkładki

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz