piątek, 20 sierpnia 2021

The Comet is Coming - Trust in the Lifeforce of the Deep Mystery (2019)

Data zakupu: 2 sierpnia 2021 roku

W ostatnich latach skupiam się jedynie na interesujących płytach, a jest ich (dla mnie) coraz mniej. Na szczęście rok 2019 obfitował w ciekawe wydawnictwa (chyba 6 płyt mnie zainteresowało, co jest rekordem - w tym roku znalazłem ich dopiero 3). Jedną z takich ciekawych płyt jest właśnie ten drugi album The Comet is Coming. Zespół definiowany raczej jako współczesny jazz, choć jak dla mnie jest to raczej zespół elektroniczny z saksofonem. W każdym razie mamy tylko trzech muzyków: King Shabaka na saksofonach, Betamax na perkusji i Danalogue na instrumentach klawiszowych (w jednym nagraniu rapuje gościnnie Kate Tempest). Otrzymaliśmy fajny konglomerat elektroniki z jazzowymi brzmieniami, raz spokojniejszy i klimatyczny (Because The End Is Really The Beginning, Birth Of Creation, The Universe Wakes Up), raz zaskakująco dynamiczny (Summon the Fire, Super Zodiac). Słucha się tego znakomicie, brzmieniowo przypominają mi się czasami lata 90-te, szczegółnie przełom wieku. Bardzo przyjemna płyta.

Wydanie bardzo kolorowe, choć skromne. Okładka przypomina mi bardziej jakieś powieści science-fiction niż muzykę jazzową.

Ocena: 3/5








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz