poniedziałek, 27 czerwca 2022

Various Artists - The Chemical Brothers Remixes (2008)

Data zakupu: 23 czerwca 2022 roku.

Płyta o której marzyłem pod koniec lat 90-tych. Same remiksy Chemicali! W początkach działania Internetu w Polsce, kiedy to człowiek odkrył pliki MP3 i możliwość pobierania muzyki z netu, jednymi z pierwszych plików jakie pobierałem były właśnie remiksy Chemicali. Primal Scream, The Charlatans, Bomb the Bass, The Prodigy... Słuchało się tego na okrągło. Długo musiałem czekać na taki składak. Ale już jest.

Remiksy Chemicali są bardzo podobne do ich własnej twórczości. Co mnie cieszy, szczególnie, że najbardziej lubię ten ich wczesny okres - a część miksów pochodzi z lat 1993-1995, kiedy to używali jeszcze nazwy The Dust Brothers (m.in. The Prodigy, The Charlatans, Leftfield czy Sabres of Paradise). Mamy więc zgrabny, szorstki breakbeat pełen mocnych beatów i czasami chwytliwych linii basu). Do tego niezbyt czyste sample i mnóstwo fajnych dźwięków. Do moich ulubionych należą zdecydowanie: Method Man (genialny początek!), Leftfield (w pełnej, 9-minutowej wersji), Spiritualized (to ten sam miks co na Brothers Gonna Work It Out), Primal Scream (szkoda, że to Swastika Eyes a nie Burning Wheel, rzadszy miks) i Bomb the Bass. Reszta jest niezła, ale już mnie tak nie rajcuje.

Wydanie estetyczne w skromnym digipaku. Okładka bez szału.

Ocena: 3/5 






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz