środa, 13 września 2023

Peter Gabriel - Birdy (1985)

Data zakupu: 4 września 2023 roku

W latach 80-tych Peter Gabriel wydał dwie ścieżki dźwiękowe do filmów. Album Passion ukazał się w 1989 roku i był doskonałym przykładem talentu muzyka. Jednakże 4 lata wcześniej wydany został album z muzyką do filmu Ptasiek Alana Parkera. Album zawierający muzykę odmienną od Passion, gdyż częściowo opartą na wcześniejszych nagraniach artysty. Mamy więc instrumentalną wersję Rhythm of the Heat (jako The Heat), fragmenty Family Snapshot (Close-Up), San Jacinto (Powerhouse at the Foot of the Mountain) i Wallflower (Under Lock And Key). Jest też rozszerzona coda Not One of Us (Birdy's Flight), wszystko pozbawione wokalu i ilustracyjne. Inne, całkiem nowe, kawałki również spełniają swoją rolę, są bardzo ilustracyjne i klimatyczne. Gabrielowi udał się ten soundtrack, da się go słuchać także bez obrazu (którego nie miałem okazji widzieć), udało mu się też uniknąć plastikowych brzmień typowych dla lat 80-tych, klawisze brzmią naprawdę dobrze i nawet na dzisiejsze czasy nie "trącą myszką".

Jedna rzecz mi się przypomniała a propos tego albumu - poznałem go przed zapoznaniem się z albumem nr 4 - dlatego Rhythm of the Heat z wokalem jakoś nigdy mi nie podchodziło, zdecydowanie wolałem wersję instrumentalną...

Wydanie skromne, kilka zdjęć z filmu i komentarz Gabriela. Okładka ciekawa, wszystkie informacje są umieszczone na tyle pudełka.

Ocena: 2/5










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz