poniedziałek, 21 marca 2016

Steven Wilson - The Raven that Refused to Sing (and other stories) (2013)

Data zakupu: 7 marca 2016 roku

Trzeci solowy album Wilsona jest moim zdaniem najlepszy. 6 doskonałych utworów, świetnie nawiązujących do klasyków progresywnego rocka typu Yes, Genesis czy King Crimson. Zaczyna się od trzęsienia ziemi - znakomita sekcja rytmiczna nabija rytm, do tego dochodzą klawisze, potem świetne motywy na gitarze i solówka na flecie. W połowie utwór zwalnia, aby pod koniec znowu przyspieszyć. I tak jest w większości tych dłuższych utworów. Jest i liryka i dynamika. Krótsze kawałki to głównie ballady - Drive Home czaruje genialną solówką gitarową, utwór tytułowy to przepiękna melodia i wzruszający wokal Stevena, okraszoną doskonałą grą orkiestry. The Pin Drop to najszybszy utwór na płycie - niektórym fanom nie przypadł do gustu. Z dłuższych nagrań, oprócz już opisanego przeze mnie Luminola, szczególnie podoba mi się The Watchmaker - fantastyczny klimat, powolny rozwój utworu i walnięcie na koniec. Troszkę słabiej wypada The Holy Drinker, ale i tak jest to najwyższy poziom. Genialny album. 

Mam już tak, że jeżeli raz posłucham jakiejś płyty, to bezpośrednio po niej wolę posłuchać czegoś innego - ot tak, aby troszkę ochłonąć. Ten album Wilsona jest jednym z niewielu wyjątków - słuchałem go nawet 3 razy pod rząd, tak mi się podobał. Widocznie Grace for Drowning tak rozpalił mój apetyt, że nie mogłem się już doczekać. Wcześniej miałem tak tylko z albumem Blackjazz zespołu Shining.

Album trafiłem w promocji w Rock Serwisie za jedyne 36 zł (obecnie to najtaniej na rynku). W dodatku jest to nowa reedycja Kscope w digipaku. Dzięki temu dostałem w środku najnowszy katalog wytwórni - do obejrzenia na zdjęciach. Niestety, trafił mi się feler - dwie strony są powtórzone dwa razy, a brakuje tekstu do Drive Home. Nie wiem czy tylko mnie się tak trafiło, czy to cała taka seria - muszę spytać sprzedawcy. Poza tym mamy do czynienia z typowym digipakiem, książeczka ma sporo ładnych rysunków ilustrujących piosenki. Ładne wydanie.

Edit: Dzięki uprzejmości sklepu Rock Serwis oraz Kscope książeczka została wymieniona. Zamieszczam poniżej zdjęcia obu wersji.

Ocena muzyki: 5/5 | Link do Spotify

Single: Drive Home

Zafoliowana płyta z naklejką informacyjną

Okładka już bez folii

Tył


Bok

Wnętrze digipaka

Rozłożona książeczka

Wnętrze książeczki 1

Uszkodzone wnętrze książeczki 2 - po lewej brak tekstu do Drive Home


Prawidłowe wnętrze książeczki 2

Wnętrze książeczki 3

Wnętrze książeczki 4

Wnętrze książeczki 5

Uszkodzone wnętrze książeczki 6 - po prawej powtórzony tekst do Luminol, a brakuje drugiej części obrazka do kawałka tytułowego

Poprawione wnętrze książeczki 6

Wnętrze książeczki 7

Katalog Kscope 1

Katalog Kscope 2

Katalog Kscope 3

Katalog Kscope 4

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz