czwartek, 21 lipca 2016

Enigma - The Cross of Changes (1993)

Data zakupu: 19 lipca 2016 roku

Po tym, jak bardzo zachwyciła mnie debiutancka płyta Enigmy, informacja o ich kolejnym albumie... nie ekscytowała mnie aż tak bardzo. Minęły 3 lata, mój gust się zmienił diametralnie pod wieloma względami, bardziej interesowałem się rockiem, pop mnie już nie interesował. Co prawda w tym samym, 1993 roku usłyszałem ich nowy utwór, Carly's Song w filmie Sliver (siostra kupiła sobie nawet ścieżkę dźwiękową z tego filmu, nawet niezła), i nawet nie był zły. Z sentymentu sięgnąłem więc po ich kolejny album. No i muszę przyznać, że średnio mi się podobał. Początek miał co prawda niezły - The Eyes of Truth to jeden z ich najlepszych utworów. Podniosły, z orientalnymi brzmieniami, prawie całkowicie instrumentalny - bardzo mi się podobał. Następny w kolejności, Return to Innocence, okraszony świetnym klipem, też nie był zły - nawet teraz często puszczany jest w radiu. Ale dalsze nagrania już nie robiły na mnie wrażenia. I Love You, I'll Kill You raził mnie ckliwą balladowością, Silent Warrior odrzucał banalnym wokalem, Out of the Deep udawał rockowy kawałek z marnym skutkiem...

Jednakże dzisiaj inaczej oceniam tę płytę. Owszem, nadal uważam, że Silent Warrior to słabe nagranie, ale już I Love You, I'll Kill You zawiera niezłą melodię i świetne solówki klawiszowo-gitarowe. Out of the Deep także zyskał dzięki naprawdę dobrej grze gitarzysty. No a Age of Loneliness to kawał dobrego popu. Ogólnie rzecz biorąc niezła płyta, lubię jej posłuchać w ciemnej, zimowe wieczory.

Wydanie ładne, dobrze dobrane kolory, ciekawe grafiki... Są też teksty utworów, co cieszy. Oczywiście mamy też relikt z tamtych czasów, czyli karteczka umożliwiająca zamówienie koszulek itp.

Na ostatnim zdjęciu mam też wydanie kasetowe. Ładnie wyglądają.

Ocena: 3/5 | Link do Spotify

Single: Return to Innocence, The Eyes of Truth, Age of Loneliness, Out from the Deep

Okładka

Tył

Bok - napisy do góry nogami

Środek

Rozłożona książeczka

Wnętrze książeczki 1

Wnętrze książeczki 2

Wnętrze książeczki 3

Wnętrze książeczki 4

Wnętrze książeczki 5

CD i kaseta

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz