piątek, 6 grudnia 2013

Peter Gabriel - So (1986)

Data zakupu: 2 grudnia 2011 roku

Właściwie nie musiałem kupować tej płyty - aż 5 z 9 utworów znalazło się na mojej ulubionej składance artysty Shaking the Tree. W tym te, które najbardziej lubię: Mercy Street i Big Time. Jednakże pozostałe 4 utwory też nie są złe. O ile That Voice Again i In Your Eyes to takie typowe granie popowe z tamtych lat ze sporą domieszką "afrykanizmów", to dwa ostatnie na płycie kawałki to już inna jazda. We Do What We're Told to typowy dla Gabriela, prawie instrumentalny utwór, trochę przypominający mi Lead a Normal Life z "trójki", minimalistyczny i monotonny. Natomiast This is the Picture, duet z Laurie Anderson, to już naprawdę fajny kawałek, lekko nowofalowy i dość mroczny. W sumie to bardzo udana płyta, która jest zarówno przebojowa jak i ambitna. Lubię ją całą, choć nie uważam za największe osiągnięcie Gabriela.

Wersja którą posiadam to wydanie z końca lat 80-tych - niestety, dość mocno używana, co widać zwłaszcza po wymęczonej wkładce. Ale dałem za nią jakieś grosze - chyba 16 zł z przesyłką - więc nie ma co narzekać. Nie ma tu żadnych fajerwerków, ale jest jedna istotna rzecz - nie jest to remaster ze zmienioną kolejnością utworów (In Your Eyes umieszczone na końcu). I właśnie o to mi chodziło - do tej wersji jestem przyzwyczajony.

Ocena muzyki: 4/5

Single: Sledgehammer, In Your Eyes, Don't Give Up, Big Time, Red Rain

Okładka

Tył

Bok

Środek

Rozłożona wkładka

Wnętrze wkładki

1 komentarz:

  1. ooo, dopiero widzę, że już jest So w kolekcji :) - a ja wolę gdy album kończy się In your eyes - This is the picture trochę przeraża na sam koniec.. :)

    OdpowiedzUsuń