poniedziałek, 16 grudnia 2013

Prince and the New Power Generation - Diamonds and Pearls (1992)

Data zakupu: 5 lutego 2012 roku

W okolicach (polskiej) premiery tej płyty wpadłem na dość dziwaczny pomysł. Po zakupie kasety (był to chyba środek października - album miał premierę na zachodzie 1 października), oczywiście pirackiej, w wydaniu TAKTu, postanowiłem jej nie otwierać (była zafoliowana), lecz uczynić to dopiero w Mikołaja, 6 grudnia. Masochista ze mnie - tak na nią czekałem, miałem ją w ręku i jeszcze dodatkowo skazywałem się na tortury. Ale dzięki temu album inaczej "smakował", jego pierwsze przesłuchanie sprawiło mi wiele radości. Chociaż tak naprawdę okazał się on być dużo słabszy niż poprzednie płyty Księcia...

Obok naprawdę znakomitych kawałków, przywołujących ducha wcześniejszych nagrań, znalazło się na płycie też sporo przeciętnych, a nawet gniotów. Niestety, Prince powołał sobie nową kapelę towarzyszącą z którą postanowił stworzyć nowoczesną muzykę, pasującą do nowych czasów. Z jednej strony dobrze, ale z drugiej efekty tego były bardzo różne. Zacznę od plusów. Otwierający album Thunder to typowy "one-man-jam", mocno nawiązujący m.in. do When Doves Cry czy It. Kończący album Live 4 Love czaruje doskonałą solówką gitarową pod koniec. Jazzujące Willing and Able oraz Strollin' to perełki, a ballada Money Don't Matter 2 Night do dziś jest jedną z moich ulubionych. Dają radę też singlowy Gett Off - rzeczywiście rzecz mocna i nowocześnie brzmiąca (wtedy) oraz jedyny utwór z minimalnym udziałem Prince'a na wokalu, który mi się podoba, czyli Push. Zawodzą przede wszystkim ballady - Diamonds and Pearls i Insatiable rażą banałem, Cream irytuje mnie nieciekawym wokalem, natomiast Daddy Pop i Jughead to już typowe NPG-owe gnioty - mogłyby spokojnie wylecieć z płyty.

Posiadam wersję bez hologramu - i dobrze, bo ten hologram to coś okropnego, technika tworzenia takich rzecz była wtedy mocno w powijakach (o czym jeszcze napiszę). Książeczka w miarę gruba, fajnie zostały wplecione zdjęcia obok tekstów utworów.

Ocena muzyki: 3/5 | Link do Spotify

Single: Gett Off, Cream, Diamonds and Pearls, Insatiable, Money Don't Matter 2 Night

Okładka

Tył

Bok

Środek

Rozłożona książeczka

Wnętrze książeczki 1

Wnętrze książeczki 2

Wnętrze książeczki 3

Wnętrze książeczki 4

Wnętrze książeczki 5

Wnętrze książeczki 6

Wnętrze książeczki 7



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz