piątek, 11 października 2013

The Future Sound of London - ISDN (1995)

Data zakupu: 30 września 2010 roku

W 1995 roku moje zainteresowania muzyczne mocno skoncentrowały się na gatunku elektronicznym. Czytając różne pisma natknąłem się właśnie na zespół The Future Sound of London. Porównywany z Orbem od razu wzbudził moje zainteresowanie. Niestety, nie mogłem znaleźć żadnego ich wydawnictwa w naszych krakowskich sklepach. Dopiero po jakimś czasie skojarzyłem że w jednym ze sklepów widziałem kasetę z białą okładką, a na nie tajemnicze litery: "FSOL - ISDN". Wtedy zrozumiałem, że to właśnie to - FSOL to po prostu akronim nazwy zespołu. Szybciutko pobiegłem po zakup, zapuściłem kasetę w magnetofon i... odleciałem. Takiej muzyki jeszcze nie słyszałem. Byłem oczarowany, jednakże po jakimś czasie mocno eklektyczny i dziwaczny styl zespołu zaczął mnie drażnić i, po poznaniu ich całej (dość skromnej), dostępnej wtedy dyskografii zarzuciłem znajomość z FSOLem. Nie na zawsze jednakże... Po czasie powróciłem do ich nagrań, aby już nigdy ich nie porzucić.

ISDN to wybór różnych utworów prezentowanych przez zespół w ich transmisjach radiowych nadawanych na przestrzeni kilku wcześniejszych lat. Trzeba przyznać, że duet Cobain/Dougans stara się rozwijać, wprowadzać nowe elementy do swojej dziwacznej muzyki, nie ograniczając się jedynie do ambientu, choć nie rezygnują z niego całkowicie, wręcz przeciwnie, mocniejsze beaty wywodzą się ambientowych plam i w nie wpadają. Jednakże całość jest moim zbyt długa i po pewnym czasie robi się odrobinę męcząca. Nie zmienia to faktu, że lubię ta płytę i mam tu sowich zdecydowanych faworytów - Appendage, Egypt, Slider, Just a Fuckin Idiot czy Smokin Japanese Babe to świetne kawałki.

Ciekawostką jest informacja zawarta w książeczce wyjaśniająca co to jest technika ISDN i dlaczego jest to technika przyszłości. Ech, jak się ten świat zmienił przez te 18 lat - o ISDNie nikt już właściwie nie pamięta... Internet był wtedy w dużych powijakach, choć właściwie można by powiedzieć, że ISDN to jego przodek. Poza tym mamy dokładne informacje o utworach i parę grafik.

Ocena muzyki: 4/5 | Link do Spotify

Single: Far Out Son of Lung and Ramblings of the Madman

Okładka

Tył

Bok

Środek

Rozłożona książeczka

Wnętrze książeczki 1

Wnętrze książeczki 2

Wnętrze książeczki 3

Wnętrze książeczki 4

Wnętrze książeczki 5

Wnętrze książeczki 6

Wnętrze książeczki 7

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz