piątek, 12 kwietnia 2013

Pink Floyd - The Dark Side of the Moon (1973)

Data pierwszego zakupu: 1993 rok
Data ponownego zakupu: 17 stycznia 2012 roku

Oprócz wzmiankowanego przeze mnie przegrywania płyt w sklepie, równie popularnym sposobem poznawania muzyki w latach 1990-1993 były "pirackie" kasety. Czyli całkowicie legalnie kopiowane i profesjonalnie wydawane w Polsce nośniki kosztujące grosze. Legalnie, bo ustawa o prawach autorskich weszła w życie dopiero na początku 1994 roku. Kasety były naprawdę tanie, nawet jak na ówczesne zarobki, dlatego każdy miał ich całe mnóstwo. Osobiście dotarłem chyba do ilości ponad 200 sztuk takich dzieł. Jakość nagrań była różna, wiele zależało od firmy wydającej kasety. Przy okazji polecam stronę wytwórni Takt Music (obecnie jeden z głównych tłoczycieli płyt CD i DVD w Polsce) w serwisie Discogs. Można samemu zobaczyć jak takie cudo wyglądało - a była to chyba jedyna firma, która miała zarówno dobrej jakości nagrania, jak i estetyczne okładki.

Kiedy pierwszy raz posłuchałem tej, jakże znanej i lubianej, płyty Floydów zostałem całkowicie powalony doskonałością tej muzyki. Była to jak wizyta w innym świecie. I tak zostało do dziś - uważam, że to fenomenalne dokonanie - zespół Pink Floyd w niezwykły sposób połączył ambitne nagrania z ich przystępnością - rzecz rzadko spotykana. Od tego momentu oszalałem i kupowałem kolejne kasety Floydów. Dzisiaj moje zafascynowanie zespołem mocno przygasło - cenię sobie zwłaszcza Wish You Were Here i A Momentary Lapse of Reason.

Posiadam wydanie z 1994 roku - poprzednio miałem jakieś wcześniejsze. Co ciekawe różnice w tych wydaniach są spore - książeczka jest grubsza, ma więcej zdjęć, inny jest nadruk na samej płycie CD, a tytuł płyty podany z boku jest zapisany bez pierwszego "The". Myślałem nawet, że to jakiś bootleg, ale na Discogsie jest on listowany jako oficjalne wydawnictwo. Na szczęście muzyka jest taka sama jak zawsze.

Ocena muzyki: 5/5 | Link do Spotify

Okładka - widzę, że muszę zmienić pudełko na świeższe...

Tył

Bok - tytuł bez pierwszego "The"

Rozłożona książeczka

Wnętrze książeczki 1

Wnętrze książeczki 2

Wnętrze książeczki 3

Wnętrze książeczki 4

Wnętrze książeczki 5

Wnętrze książeczki 6

Wnętrze książeczki 7

Wnętrze książeczki 8

Wnętrze książeczki 9

Wnętrze książeczki 10

Wnętrze książeczki 11



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz