czwartek, 13 czerwca 2013

Ozric Tentacles - Floating Seeds Remixed (1999)

Data zakupu: 3 lipca 2001 roku

Około roku 2000 nawiązałem internetowy kontakt z pewnym wielkim fanem zespołu Gong. Okazało się, że lubi on także Ozric Tentacles i dzięki niemu poznałem wiele płyt tego zespołu. Myślałem, że znam ich pełną dyskografię (w końcu strona Discogs jeszcze nie istniała - ani tym bardziej Wikipedia), kiedy nieoczekiwanie odkryłem, że w 1999 roku ukazała się płyta zawierająca remiksy i to dokonane przez wielu znanych mi i lubianych wykonawców jak System 7, Zion Train czy Youth. Na szczęście płyty OT były łatwo dostępne w (nieistniejącym już) sklepie Rock Serwisu przy ul. Szpitalnej w Krakowie. Pracowałem wtedy dość blisko tej ulicy, dlatego 3 lipca, po pracy (i po wypłacie) szybciutko pobiegłem tam i zaopatrzyłem się w tą płytę CD.

I spokojnie mogę stwierdzić, że to najlepsza płyta z remiksami zespołu rockowego wszech czasów. Poznałem ich w swoim życiu kilka, ale żadna nie sprawia mi tyle przyjemności w słuchaniu co właśnie Floating Seeds Remixed. Każdy miks jest inny, choć większość w podobnym stylu - dominuje dub i breakbeat, ale jest też kilka innych gatunków. Zaczyna się dość trance'owo, od miksu System 7, aby zaraz przeskoczyć w mocarny elektroniczny dub Hallucinogena. I tak przez cały album. Jedynie miksy Spraky Lightbourne'a i Space Raiders są trochę słabsze, jednakże nie schodzą poniżej wysokiego poziomu całości. Uwielbiam tą płytę.

Wkładka - jak to w przypadku Ozriców - nader skromna. Zdjęcie zespołu zostało lekko zniekształcone i znajduje się pod płytą CD. Grafika komputerowa trąci myszką i to bardzo.

Ocena muzyki: 4/5 | Link do Spotify

Okładka

Tył

Bok

Środek

Rozłożona wkładka

Wnętrze wkładki

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz