niedziela, 30 czerwca 2013

Primal Scream - Vanishing Point (1997)

Data zakupu: 11 lipca 2005 roku

Z tym albumem miałem pewne przygody. Kupiłem ją w oryginale po zachwycie nad singlem Kowalski, do którego teledysk widziałem nie raz na słynnym, niemieckim kanale telewizyjnym Viva 2. Jakby ktoś nie wiedział - kiedyś były dwie Vivy - pierwsza, która grała muzykę komercyjną i Viva 2 (potem Viva Zwei i Viva+), która stawiała na bardziej ambitne rzeczy. To tam można było zobaczyć klipy Aphex Twina, Autechre, Biohazard, Rollins Band itp. W każdym razie, niedługo po zakupie kasety, mój kumpel pożyczył ją ode mnie i miał... lekki wypadek. Słuchał jej na jakimś walkmanie i przy wysiadaniu z autobusu jakoś niefortunnie się zdarzyło, że kaseta mu wypadła prosto pod koła autobusu, który zaraz po tym ruszył z przystanku... Oczywiście kasetę szlag trafił... I tyle było ze słuchania...

Parę lat później miałem już ten album w wersji cyfrowej i słuchałem go dość namiętnie, zachwycając się fajną, psychodeliczną atmosferą ich nagrań (Burning Wheel, Out of the Void, Get Duffy, Long Life), zżymając się nad kawałkiem stricte nawiązującym do piosenek The Rolling Stones (Medication) czy coverem zespołu Motorhead (Motorhead), a zarazem odpływając razem z genialnym Trainspotting - kolejnym nawiązaniem do filmu (promujący album Kowalski opowiada o bohaterze filmu Znikający Punkt - stąd tytuł albumu). Ogólnie rzecz biorąc niezły album, choć trzy kawałki są do absolutnego wyrzucenia - wspomniane już Medication i Motorhead oraz zaskakująco fatalny dub Stuka. Ale tak poza tym to niezły album.

Projekt i zdjęcia nie podobają mi się. Nie lubię takiego patchworku, takich bezsensownych zbliżeń mało ciekawych przedmiotów. I jeszcze te wszystkie napisy, które momentami się robią mało czytelne. 

Ocena muzyki: 3/5 | Link do Spotify

Single: Kowalski, Star, Burning Wheel, If They Move, Kill'em

Okładka

Tył

Bok

Środek

Rozłożona książeczka

Wnętrze książeczki 1

Wnętrze książeczki 2

Wnętrze książeczki 3

Wnętrze książeczki 4

Wnętrze książeczki 5

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz